Jak kierować ofertę sklepu internetowego do zainteresowanych odbiorców?

Kategorie E-commerce0 Komentarzy
analiza dzialan

W jaki sposób można dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy skorzystają z oferty Twojego sklepu internetowego? Jednym z ciekawszych rozwiązań jest skorzystanie z oferty, jaką przygotowuje Google dla osób chcących wypromować się w sieci. Czym charakteryzuje się ta oferta i czy warto z niej korzystać? O tym właśnie piszemy w poniższym artykule.

Jak reklamować się w wyszukiwarce?

Organiczne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google to coś bardzo cennego dla każdej strony. Jednak trzeba pamiętać, że nasza konkurencja nie śpi, co powoduje, że jednego dnia nasza strona może być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce, innego na trzecim. A jeszcze innego spaść na drugą stronę wyszukiwania. W związku z tym, nasza oferta nie zawsze trafi do potencjalnego odbiorcy. Co można zrobić w takiej sytuacji? Warto wtedy wykorzystać możliwości promocji, jakie daje wyszukiwarka, a mianowicie linki adwords. Są to linki do strony, które pojawiają się w najbardziej widocznym miejscu wyników wyszukiwania i często są wyróżnione. Najczęściej linki adwords w wyszukiwarce są umieszczane przed lub pod wynikami wyszukiwania. Niekiedy reklama tego typu może pojawić się też z boku – wszystko zależy od tego, jaki sposób reklamowanie poprzez linki adwords wybierzemy.

Jak jeszcze można zareklamować sklep internetowy w sieci?

System reklam Google Adwords daje właścicielowi strony internetowej, w tym także sklepu internetowego, wiele możliwości działania. W przypadku sklepów internetowych niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest skorzystanie z remarketingu internetowego. Co to takiego? Jest to system reklam oparty na sieci stron objętych systemem Google Adwords. Jego zaletą jest to, że pozwala na zmniejszenie czynnika tak zwanego porzuconego koszyka w sklepie internetowym. Dla przykładu, jeżeli klient w sklepie oglądał model radia, być może nawet wrzucił go do koszyka, ale wyszedł ze strony bez robienia zakupów, to reklama remarketingowa będzie „chodziła” za nim po innych stronach. Najlepiej reklamy remarketingowe umieszczać na stronach, które tematycznie są powiązane z naszym sklepem. Przykładowo, jeśli oferujemy sprzęt RTV, to reklama remarketingowa może być wyświetlana na blogach o telewizorach, radiach czy serwisach poświęconych tematyce najnowszych technologii.

 

Formaty reklam Adwords pozwalają na pełne dopasowanie ich do potrzeb reklamodawcy, ale i potencjalnego odbiorcy. Do najczęściej wybieranych formatów reklam Adwords należą:

 

– reklamy tekstowe – najczęściej wykorzystywane są do reklamy w wyszukiwarce – stanowią rozszerzenie dla linków sponsorowanych;

– reklamy elastyczne – reklamy, które dostosowują się samoistnie do miejsca wyświetlania zarówno formatem i rodzajem treści (tekst lub grafika);

– statyczne reklamy graficzne – wizualnie pokazują usługi lub produkty, do ich tworzenia można wykorzystywać technologie flash lub gif;

– reklamy aplikacji oraz interakcji z nimi – odsyłają do sklepu internetowego Google Play;

– reklamy wideo;

– reklamy produktowe i reklamy produktowe z funkcją prezentacji;

– reklamy typu tylko połączenie.