Banery reklamowe to jeden ze skuteczniejszych elementów strategii marketingowych, który charakteryzuje się dużą elastycznością i ponadczasowością. Tego typu reklamy umieszcza się na witrynach sklepowych, billboardach, budynkach i płotach. To właśnie ta ostatnia propozycja może być szczególnie atrakcyjna dla mniejszych przedsiębiorców. Jak reklama na płocie sprawdzi się w małym biznesie? W naszym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje, dzięki którym stworzysz efektywny baner reklamowy dla swojej firmy. Zapraszamy do lektury.
Dlaczego warto zdecydować się na banery reklamowe na płocie?
Jesteś początkującym przedsiębiorcą, który chce zwiększyć swoją rozpoznawalność na lokalnym rynku? W przypadku małych biznesów z reguły nie dysponuje się dużym budżetem reklamowym, dlatego warto rozejrzeć się za stosunkowo tanimi rozwiązaniami promocyjnymi. Jednym z nich jest reklama na płocie, która niewielkim nakładem finansowym da Twojej firmie długotrwałe korzyści.
Baner reklamowy na płocie to skuteczny sposób na dotarcie do klientów z Twojej okolicy – kreatywna reklama będzie budowała pozytywne skojarzenia wśród lokalnej społeczności. Szerokie możliwości personalizacji reklam na płocie pozwolą Ci na przekazanie kluczowych informacji w atrakcyjnej wizualnie formie.
Jak wybrać odpowiednie miejsce na reklamę na płocie?
Kluczem do stworzenia efektywnej reklamy na płocie jest wybór odpowiedniej lokalizacji. W pierwszej kolejności rozważ miejsca przy ruchliwych ulicach, nieopodal szkół, przystanków, centrów handlowych czy innych często uczęszczanych miejsc publicznych. Następnie upewnij się, czy w danej lokalizacji przebywają osoby, które będą skłonne skorzystać z oferty Twojej firmy.
Prowadzisz własny warsztat samochodowy? Dobrym pomysłem będzie umieszczenie baneru reklamowego na płocie w pobliżu parkingu lub przy stacji benzynowej. Z kolei wypromowanie restauracji poprzez reklamę na płocie będzie skuteczne m.in. w okolicach szkół i uczelni, a także obiektów rekreacyjnych, np. parków, boisk, basenów czy kin.
Czy montaż baneru reklamowego na płocie jest zgodny z przepisami?
Mimo że montaż reklamy na płocie często nie jest skomplikowanym procesem, w pewnych sytuacjach warto upewnić się, czy działasz zgodnie z prawem. Uzyskanie pozwoleń może być konieczne w szczególności w przypadku zabytkowych obiektów czy w centrach niektórych miast.
Baner reklamowy na płocie powinien być również umieszczony w określonej odległości od niektórych typów dróg, np. w odległości 6 metrów od jezdni w przypadku drogi gminnej w terenie zabudowanym oraz 15 metrów w terenie niezabudowanym. Dla dróg wojewódzkich i powiatowych ta odległość wynosi 8 metrów na terenie zabudowanym i 20 metrów poza nim.
Według polskiego prawa reklamy na płocie nie mogą zawierać również elementów odblaskowych, aby nie oślepiać kierowców. Normy prawne regulują również kolorystykę banerów na płocie, która musi być inna niż ta znajdująca się na znakach drogowych. Więcej informacji na temat kwestii prawnych dotyczących umieszczania reklam w przestrzeni publicznej znajdziesz na rządowej stronie https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804.
Sprawdź, jak zaprojektować skuteczną reklamę na płocie
Reklama na płocie (https://www.vizer.pl/reklama-na-plocie/) powinna być przede wszystkim atrakcyjna wizualnie i czytelna – zadbaj również o to, aby przekazywała ona w przystępny sposób najważniejsze informacje dotyczące Twojej oferty. Potrzebujesz pomocy w projektowaniu oraz realizacji baneru reklamowego na płocie? Skontaktuj się z agencją reklamową Vizer, która współpracowała z najbardziej elitarnymi markami, takimi jak BMW, Lech, Komfort, Castorama czy TNT.