seo klocki

Analiza strony pod kątem SEO

Posted by

Ruch organiczny to najcenniejszy rodzaj ruchu, jaki możemy pozyskać do naszej strony internetowej, jednak żeby to osiągnąć, nie wystarczy jedynie utworzyć poprawnie działającej strony, a należy zadbać o odpowiednią optymalizację pod kątem SEO, a uprzednio przeprowadzić audyt strony, który pokaże jej niedoskonałości w tym zakresie.

Analiza strony pod kątem SEO

Audyt strony internetowej pod kątem SEO to zbiór zadań mający ocenić czy dana strona spełnia wytyczne wyszukiwarki, a więc czy można ją skutecznie pozycjonować. Audyt jest kluczowy, ponieważ SEO (ang. Search engine optimization) to proces nie tylko pozycjonowania, a również optymalizowania stron internetowych. Często zdarza się, że właściciele stron internetowych kupują duże pakiety linków, licząc na wyniki, a ich stron stoi w miejscu z uwagi na zignorowanie podstaw, a więc optymalizacji strony.

Co sprawdza audyt SEO?

Audyt SEO sprawdza szereg czynników mających wpływ na pozycjonowanie strony, a najważniejsze z nich to:

1. Czynniki techniczne, takie jak: szybkość wczytywania strony, poprawne działanie strony, grafiki w odpowiednich formatach, rozmiar strony, poprawność obecnych na stronie przekierowań.

2. Treści na stronie. Sprawdzenie treści to często najważniejsza część audytu, ponieważ w tym miejscu pojawiają się zwykle największe zaniedbania. Zdarza się bowiem, że obecny na stronie czy, co gorsza, w sklepie internetowym, tekst, jest nieczytelny lub nieunikalny. Audyt ma na celu wyłapanie takich treści, ale również odpowiednie dopasowanie koniecznego zagęszczenia słów kluczowych w danym tekście, ilość nagłówków, czy nawet obrazków.

Czytaj również  Logistyka w Polsce. Najpopularniejsze środki przewozu towarów

3. Dostosowanie strony pod wytyczne wyszukiwarki, a więc sprawdzenie tak zwanych czynników rankingowych. Takie czynniki to na przykład: połączenie SSL, a więc adres HTTPS i zielona kłódka w adresie strony, odpowiednia struktura strony, dobrze zorganizowane linkowanie wewnętrzne na stronie i we wpisach, obecność i poprawność działania mapy strony, czy też odpowiednie opisy i tytuły dla wyszukiwarek.

4. Audyt zewnętrzny, a więc sprawdzenie ilości i jakości linków zewnętrznych, które prowadzą do strony.

Dlaczego audyt SEO jest ważny?

Audyt SEO to kluczowa część procesu pozycjonowanie, ponieważ poprawne zoptymalizowanie strony ma bezpośredni wpływ na to, jak szybko będziemy osiągać wysokie pozycje, a więc jak szybko zaczniemy czerpać ruch organiczny. Samodzielne wykonanie czy zlecenia audytu strony zawsze powinno być pierwszym krokiem w procesie analiza strony google, a niestety często tak nie jest. Zdarza się bowiem, że właściciele stron kupują kolejne pakiety linków do strony, która po prostu nie ma szans osiągać wysokich pozycji z uwagi na bardzo złą optymalizację. Jeśli więc pozycjonujemy naszą stronę długie miesiące i nie przynosi to żadnych efektów, to warto w tej sytuacji zlecić nawet płatny, profesjonalny, audyt, który wykaże wszystkie niedoskonałości naszej strony i da jasną odpowiedź, dlaczego strona nie osiąga wysokich pozycji.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.